Pilisborosjenő - Teve szikla - Egri vár mása

Kedves Olvasó!

Ez egy nagyon könnyű kirándulás, vagy séta, ha úgy tetszik. Egy strapabíró babakocsival, vagy hordozóval egyaránt járható. Mi mindkettővel végigjártuk. Tavaly ősszel még babakocsival, idén tavasszal már a háti hordozóval is. Nagyobb gyerekek is biztos élvezni fogják. A vár már önmagában kalandos, a Teve sziklánál pedig mászó hajlamaikat is ki tudják élni (szigorúan felnőtt felügyelettel).

A kirándulás Pilisborosjenő szélétől indul. A Dózsa György úton kell egészen a falu végéig elhajtani kocsival. Itt található egy óvoda, és egy parkoló is. Az óvoda végétől indul egy föld út a szántón át. Ezen kell elindulni. A bokros részhez érve a földút elágazik. Itt el lehet dönteni, hogy tovább megyünk egyenesen és az Egri vár másához megyünk először, vagy elkanyarodunk és a Teve szikla felé haladunk. Mi az utóbbit választottuk. Elindultunk a sziklák felé. Egy kis ligetbe érve lefelé kell haladni, és már el is értünk a sziklás részhez. Mielőtt a Teve sziklához mennénk meg lehet tekinteni egy kis sziklás beugrót. Itt is el lehet a nagyobb gyerekeknek ugrabugrálni. Van egy kis barlang is.

Miután megtekintettük visszakapaszkodtunk az ösvényre és már mentünk is tovább lefelé. Jobbra látható lesz egy kis szikla beugró. Ide is felkapaszkodtunk, Dominak pedig hagytuk, hogy megsimogassa a sziklát, amit rendkívül élvezett. Ezután meg is érkeztünk a Teve sziklához. Jellegzetes alakját nem innen, hanem a szikla másik oldaláról lehet igazán látni. Itt is lemásztunk a sziklákhoz. Ősszel a babakocsival nem tudtunk, így most kihasználtuk az alkalmat.

Az egész blog ötlete tulajdonképpen ennél a sziklánál született. A férjem pedig rögtön támogatott is benne.

Miután körbejártuk a mélyedést, és fotózkodtunk is, visszamentünk az ösvényre és folytattuk utunkat a vár felé. A sziklától lefelé egy kissé meredek út következik. Járható babakocsival - mi tavaly megjártuk, csak felfelé - a gyermekünket érdemesebb ezen a kis szakaszon inkább kézben vinni.

Amint kiegyenesedik az út, ismét lehet tolni a babakocsit rendesen, gyermekkel együtt. Pár száz métert kell csak a várig sétálni. A hordozóban ez épp elég volt arra, hogy a kisfiam elaludjon. A bokroktól nem látszik a vár, de higgyétek el ott van, és el sem lehet téveszteni. :) A várhoz megérkezve le lehet egy kicsit pihenni, a nagyok tudnak játszani, felfedezni a várat.

Ősszel itt esett meg, hogy jött egy család. Anyuka, apuka, bátyó, és hugi. A kislány lelkesen kiabálta, hogy "Juj, de szuper vár". A bátyja pedig egy perc alatt lehangolta: "Ez nem igazi vár", teljesen fa hangon. Rögtön el is rontotta a hangulatot.

Miután mindenki felfedezte a várat, pihent, evett-ivott vissza lehet sétálni a falu szélére. A vártól felfelé indul egy szintén kissé meredek emelkedő. Járható babakocsival (mi tavaly lefelé jöttünk vele). Itt is jobb kivenni a babát és kézben felvinni. Miután felértünk a tetejére egy elágazáshoz érünk. Mehetünk balra felfelé a kék jelzésen (ez már nem alkalmas babakocsis sétára), vagy jobbra és az út egyenesen visszavisz a parkolóhoz, itt nyugodtan végig lehet tolni ismét a babakocsit. Kb. 1,5 km visszafelé az út, jó darabon az erdőben megy, aztán ismét a szántón.

Az kirándulás hossza összesen 3 km volt. A menet idő nem több egy óránál, a többi attól függ mennyit időzünk a szikláknál és a várnál. Mindhárman nagyon élveztük a kirándulást, közben pedig Domi is jót aludt. :)